»Leta 2022 in 2023 je imela občina ogromne stroške. Letos želimo nekoliko zadihati.« Tako pravi štorski župan Miran Jurkošek, ki kljub manjšemu naložbenemu valu obdobje od zadnjega občinskega praznika označuje kot uspešno. Na ureditev še vedno čaka več problematičnih prometnih črtnih točk. V Prožinski vasi občani že dolgo čakajo na pločnik, krajani naselij Kompole, Draga in Moste za lažji dostop do glavne ceste potrebujejo nadvoz.
Jurkošek je med zadnjimi večjimi projekti omenil nadaljevanje gradnje državne kolesarske povezave in ureditev ceste skozi Toplico. Občani so se lahko po obnovljenem odseku ceste začeli voziti že lansko jesen, zadnji tehnični pregled ceste je bil šele letos aprila. Med pomembnejšimi pridobitvami je omenil še konec gradnje kanalizacijskega omrežja in ureditev odseka ceste Slemene–Vodruž v naselju Javornik. Občina ima v proračunu na voljo približno šest milijonov evrov, po besedah župana bo težko ponoviti rekordno leto 2022, ko je bil proračun izdatno večji zaradi pomembnejših naložb, podprtih z državnim in evropskim denarjem.
Dolgoletna potreba občanov je pločnik v Prožinski vasi. Kako je zdaj s tem?
Upam, da bomo pločnik v Prožinski vasi lahko zgradili še letos. Ko bomo dobili projektno dokumentacijo s popisom del, bomo izvedli javni razpis za izbiro izvajalca. Omenjeni pločnik obljubljamo res že dolgo. Pred časom smo zgradili odsek pločnika v spodnjih Štorah, črna točka ostaja odsek med Ogorevcem in Prožinsko vasjo. Pri stavbi, znani pod imenom Ciby, želimo umestiti prehod za pešce, za kar smo prav tako naročili izdelavo projektne dokumentacije. Tam je namreč nekaj stavb, kjer ljudje nimajo dostopa do pločnika, ki je na nasprotni strani cestišča.
V Prožinski vasi je država načrtovala podvoz pod železniško progo. Je ta projekt še predviden?
Podvoz je bil načrtovan pri železniškem prehodu v Mostah, predvideno je bilo, da bo kolesarjem olajšal prehod iz severnega v južni del občine in obratno, namenjen naj bi bil tudi prehodu kmetijskih strojev. Načrtovano je bilo, da bo podvoz namenu predan hkrati ob odprtju kolesarske povezave med občinami Šentjur, Štore in Celje. Čeprav je bila projektna dokumentacija že izdelana, je po zadnjih informacijah, ki smo jih pridobili, načrtovanje tega podvoza ustavljeno. Vlada je to odločitev sprejela zaradi katastrofalnih poplav v Savinjski dolini in na Koroškem.
Medtem ko je velik del kolesarske povezave že asfaltiran, je odsek v središču spodnjih Štor še makadamski. Kako to?
Podjetje Voc je sporočilo, da je asfaltiranje odseka med novim mostom pri podjetju Tuli in Godčevim mostom predvideno še ta mesec. Nasploh naj bi bila vsa dela predvidoma končana junija, nato bo sledil tehnični pregled. Uradno odprtje državne kolesarske povezave je predvideno sredi septembra.
Ali občani kolesarsko pot že uporabljajo, čeprav še ni povsem končana?
Veliko ljudi se ob koncih tedna, ko je lepo vreme, sprehaja po kolesarski stezi, ogromno jih kolesari, nekateri se vozijo z rolerji ali s skiroji. Po mojih informacijah se je na stezi doslej zgodilo tudi nekaj manjših nesreč. Na številnih mestih je označeno, da povezava še ni odprta, da promet po njej še ni dovoljen. A ker je velik del že lepo urejen, je uporabo ljudem težko preprečiti.
Kaj se dogaja z umeščanjem nadvoza Kompole?
Kadar je pri odcepu za Kompole zaprt železniški prehod, se zaradi čakanja treh ali štirih vozil v času prometne konice popolnoma zapre državna cesta Šentjur–Štore–Celje. Idejni projekt za nadvoz je star približno tri leta. Pred približno pol leta smo imeli sestanek s predstavniki ministrstva za infrastrukturo in Slovenskih železnic. Glede umeščanja nadvoza smo v uradnem dopisu dobili pozitivno mnenje. Direkcija za infrastrukturo je naročila projektno nalogo, nato bo treba pridobiti projektno dokumentacijo. Problematično se mi zdi, da je vlada odstavila več vodilnih mož, ki so bili zaposleni v direkciji in so izjemno dobro poznali vsak košček cestnega in železniškega omrežja po državi. Zdaj pravzaprav ne vemo, kdo je naš sogovornik na drugi strani. Seveda pričakujemo, da bo gradnjo z denarjem podprlo infrastrukturno ministrstvo oz. omenjena direkcija, medtem ko bo občina zagotovila zemljišče in plačala pripravo projektne dokumentacije.
Foto: Andraž Purg
Preberite več v Novem tedniku